Content

Här hittar du information, tips och råd inom Marketing Automation i form av White Papers från partners och intervjuer med några av talarna på konferensen 2018 & 2019. 

Get to know Karma and how they work with Marketing Automation

We asked the speaker Hélène Billaud about Karma’s mission is to eliminate food waste and how they are changing business and individual habits on a startup budget with Marketing Automation.

Read here

Tips! Certified Marketing Automation Specialist

Bli en stjärna på att skapa skräddarsydd, automatiserad och datadriven marknadsföring! Det här är utbildningen för dig som vill höja dina kunskaper och vässa ditt CV med en certifiering som Marketing Automation Specialist. Du får med dig kunskap, strategier, inspiration från case, konkreta metoder och verktyg för att skapa kundupplevelser i världsklass för ditt företag. Utbildningen resulterar i en certifiering som Marketing Automation Specialist.
Läs mer här

Intervju med talare & moderator Susanne Hägvall

Susanne Hägvall kommer till Marketing Automation Day den 26 november för att tala och även moderera B2B spåret. Susanne kommer att tala om 3 viktiga byggstenar för att lyckas med en Marketing Automation-satsning. I denna intervju får du ett litet smakprov av hennes föredrag, vad hon tror om framtiden inom B2B och mer.
Läs intervjun här

Intervju med talaren Tim Raak

Vi har inför konferensen ställt några snabba frågor med talaren Tim Raak. I Tims presentation under Marketing Automation Day kommer han tala om de fyra vanligaste misstagen som marknadsförare gör när de startar upp Marketing Automation. Det kommer att vara en kombination av forskning, insikter, exempel och praktiska verktyg för att komma igång.
Läs intervjun här

The definitive guide to Marketing Automation

Whether you’re new to marketing automation or looking to take your marketing automation efforts to the next level, this comprehensive, resource-packed guide will help you get the most out of marketing automation for your business.
Download guide here

Intervju med talaren Diederik Martens

Diederik är en av våra internationella talare på årets Marketing Automation Day, han har en lång erfarenhet av att arbeta inom Marketing Automation och är en erfaren talare runtom i Europa. Läs intervjun för att få reda på hans bakgrund, tankar kring framtiden inom Marketing Automation och mer!
Läs intervjun här

Marketing Automation in a nutshell

Detta White Paper förklarar hur du kommer igång med Marketing Automation. Från början förklaras vad kärnan i Marketing Automation är, sedan en guide om hur du väljer rätt programvaruplattform och ger dig hands-on
tips om hur man implementerar Marketing Automation i olika stadier.
Läs här 

Kurstips! Så hittar du rätt i Martech-djungeln

Denna kurs kommer ge dig kunskap kring hur Marketing Technology landskapet utvecklas och hur de olika delarna hänger ihop. Du kommer att få stöd i hur du kan tänka när du söker nytt Martech-system som ska stödja delar eller hela det nämnda perspektivet. Fokus är på verksamheter och system inom B2C-området.
Läs mer här

The Effort To Implement Marketing Automation

What does it take to implement marketing automation? A question Diederik Martens tend to get a lot. In this short video Diederik will give you a quick introduction to what companies have to have in mind when implementing Marketing Automation. 

Watch the video here

Maximize Every Moment - Discover the Ultimate B2C Marketing Platform

Read how Selligent can help you easily create content with drag and drop capabilities, optimized targeting, cadence control management and automatically trigger your campaigns through external systems such as client and web service.
Read the whitepaper here

Kurstips! Agilt arbetssätt - effektivisera ditt marknadsteam

Denna kurs kommer att ge dig en introduktion till hur marknadsteam blir mer effektiva med hjälp av agil metodik, hur din roll som chef/projektledare förändras, samt hur ni som organisation kommer igång med en agil transformation.

Läs mer här

Kurstips! Customer Experience & Customer Journey Mapping

I denna kurs lär du dig grunderna i Customer Journey Mapping, får insikt i metodiken och hur du på bästa sätt kan komma igång i din egen organisation. Genom ett praktiskt case introduceras du till arbetssättet, tränas i att utgå från kundens perspektiv och att rita upp kundresan – och vad du gör efter det.
Läs mer här

Vad är skillnaden mellan Inbound Marketing och Content Marketing?

En av talarna på Marketing Automation Day 2018 var Christer Petterson som berättade om deras satsning på Marketing Automation. I denna bloggpost har vi samlat alla frågor samt svar som Christer fick under konferensen. Intressant läsning utlovas!
Läs här

5 trendspaningar om personalisering och personlig integritet

Lyssna på KNTNT podcast som har intervjuat Marketing Automation Day talaren Eric Langenskiöld. De diskuterar bland annat; Personlig integritet är döende. Maskiner skapar alltmer och allt bättre innehåll. Filterbubblor ersätts av beslutsbubblor. Super-personalisering ökar. Och röststyrning är redo för ”prime time”.
Lyssna på podcasten här

Ikano bostad förutser framtidens köpbeteenden med AI & Marketing Automation 

Under Marketing Automation Day 2018 i Stockholm var Ikano Bostads digitala strateg Jenny Dynesius en av huvudtalarna. Hon höll i ett framträdande om hur Ikano Bostad arbetar med innovation, förändringsledning och artificiell intelligens.
Läs hela intervjun här

Malin Sjöman, en av talarna på Marketing Automation Day 2018!

Lyssna på en introduktion till Malins föredrag på Marketing Automation Day 2018. Hon kommer att tala om Marketing Automation bortom Inbound Marketing och bla hur man kan bygga lojalitet och fördjupa dina kundrelationer med hjälp av Marketing Automation.
Se videon här