Content

Här hittar du talarnas presentationer samt information, tips och råd inom Marketing Automation i form av White Papers från partners och intervjuer med några av talarna på konferensen.

Talarnas presentationer

Marketing Automation bortom Inbound Marketing
Malin Sjöman, Grundare och partner @ B2B-byrån Hägvall & Sjöman

Can I eat the cake and have it too? - How to scale relevance
Rasmus Houlind, Chief Strategy Officer @ Agillic

Så har Arvato utvecklat sitt MA arbete och ökat värdet över tid
Christer Pettersson, Marknadschef @ Arvato Sverige

Förändrat köpbeteende kräver förändrade content strategier
Jens Wallenström, grundare @ innehållsbyrån LeadContent

Bättre analys säkerställer både säljdrivande och varumärkesbyggande MA
Andreas Nergård, Director of Business Development @ Odyssey

Så skapade ehandelsbolaget sitt eget ”epic content”
Åsa Lundborg Ling, Marknadschef @ Litium

Automatiseringens följder - Så organiserar sig stora svenska beställare 2018
Martin Edenström, Grundare, editor in chief & expertrådgivare @ MKSE.com

Kan vi kan du! En inblick i hur Ikano Bostad arbetar med förändring och AI
Jenny Dynesius, Digital strateg @ Ikano Bostad

Trendspaning - missa inte vågen efter Marketing Automation!
Eric Langenskiöld, Founder & Senior Consultant @ BXG

Vad är skillnaden mellan Inbound Marketing och Content Marketing?

En av talarna på Marketing Automation Day 2018 var Christer Petterson som berättade om deras satsning på Marketing Automation. I denna bloggpost har vi samlat alla frågor samt svar som Christer fick under konferensen. Intressant läsning utlovas!
Läs här

5 trendspaningar om personalisering och personlig integritet

Lyssna på KNTNT podcast som har intervjuat Marketing Automation Day talaren Eric Langenskiöld. De diskuterar bland annat; Personlig integritet är döende. Maskiner skapar alltmer och allt bättre innehåll. Filterbubblor ersätts av beslutsbubblor. Super-personalisering ökar. Och röststyrning är redo för ”prime time”.
Lyssna på podcasten här

Kan jag både äta kakan och ha den kvar?

Rasmus Houlind, en av talarna på Marketing Automation Day, kommer prata om personalisering och automation och avslöjar i nedan video de 3 tips han kommer förklara och exemplifiera genom kundcase på konferensen. 
Se videon här

Malin Sjöman, en av talarna på årets Marketing Automation Day!

Lyssna på en introduktion till Malins föredrag på Marketing Automation Day 2018. Hon kommer att tala om Marketing Automation bortom Inbound Marketing och bla hur man kan bygga lojalitet och fördjupa dina kundrelationer med hjälp av Marketing Automation.
Se videon här

Ikano bostad förutser framtidens köpbeteenden med AI & Marketing Automation 

Under Marketing Automation Day i Stockholm är Ikano Bostads digitala strateg Jenny Dynesius en av huvudtalarna. Hon håller ett framträdande om hur Ikano Bostad arbetar med innovation, förändringsledning och artificiell intelligens.
Läs hela intervjun här

Val och Lansering av Marketing Automation

I dagens komplexa digitala landskap är det ingen lätt uppgift att utvärdera vilka verktyg som bäst kan underlätta det dagliga arbetet och skapa mervärde, Marketing Automation är inget undantag. I den här guiden får du ett bra underlag att utgå från när du skall utvärdera och lansera ett Marketing Automation projekt i din organisation.
Ladda ner guiden här